КНП "Центр первинної медичної допомоги 1 Харківського району" інфрмує:
Будь-яка амбулаторія, де пацієнт обрав свого лікаря, має чітко визначені години роботи. Ніхто не приходить під двері центру ПМД о шостій ранку чи опівночі. Але деякі пацієнти телефонують своєму сімейному лікарю на мобільній у такі вочевидь неробочі години. Це - неправильно. Адже на відміну від невідкладної допомоги, послуги, які надають лікарі та лікарки первинної ланки, не відносяться до екстрених.
Зверніть увагу, ваш лікар або лікарка:
👨⚕️👩⚕️ є людиною, а не цілодобовим сервісом;
⏰ має визначені робочі години та вихідні;
☎️📱 має право обирати спосіб зв'язку з пацієнтом;
📆 може призначити час і дату прийому пацієнту;
🏠 має право вирішувати, чи є реальна потреба у виклику додому чи можна проконсультувати дистанційно.
Тож пропонуємо кілька порад, які допоможуть побудувати довготривалі комунікації з вашим лікарем на засадах взаємоповаги:
✅ Якщо лікар надав свій номер мобільного, поцікавтесь, в які часи зручно дзвонити або писати та з якими питаннями.
✅ Перед тим як дзвонити лікареві, подивіться на годинник. В ідеалі час дзвінків має збігатися з часом роботи вашої амбулаторії.
✅ Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви (адже лікар не здатен пам’ятати всіх пацієнтів) та відразу переходьте до суті питання. Не відправляйте лікареві аудіо, відео-повідомлень (якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь).
✅ Невідкладна ситуація потребує невідкладної допомоги, а це або дзвінок на 103, або самостійне відвідування тієї лікарні, яка надає медичну допомогу цілодобово. Вас приймуть без електронного направлення у разі, якщо випадок не може чекати.
✅ У вихідні, святкові та нерабочі дні наші амбулаторії працюють. Завжди можна звернутись за консультацією, навіть, якщо у Вашого сімейного лікаря вихідний. Допомогу зможе надати інший сімейний лікар.
Сьогодні всі бачать, наскільки важливими є сімейні лікарі та лікарки в житті кожної родини. Тож потурбуйтесь трохи про тих, хто має турбуватись про вас!
Джерело: НСЗУ для пацієнта